- Autogiro
- Boka tid för service 1177.se
- Diabeteshjälpmedel - information och beställning
- Flytt med hjälpmedel
- Kontakt via 1177.se
- Köp av CPAP-mask
- Leverans och hämtning av hjälpmedel
- Lämna synpunkter via 1177
- Service och reparation
- Skadat, stulet eller borttappat
- Säkerhetsmeddelande
- Videomöte via Digitalt möte
- Återlämning av hjälpmedel
- För dig med hjälpmedel
- Befintlig sida: Service och reparation
Service och reparation
Boka tid
Boka gärna din tid via 1177 Vårdguiden och undvik väntetid för service! Ange alltid telefonnummer till personen vi kan kontakta vid frågor om servicen.
Drop in
Vi erbjuder även drop in för service av ditt hjälpmedel under alla helgfria vardagar 8-16.30. Vi har extra hög belastning kl. 11-13 så om du har möjlighet att komma en annan tid blir din väntetid troligtvis kortare.
Att tänka på vid service
Ett hjälpmedel som lämnas för service ska vara väl rengjort. Om du ombeds att ange ett registreringsnummer/individnummer så hittar du det på den etikett som sitter på hjälpmedlet och består av en bokstav med efterföljande siffror. Om hjälpmedlet är specialanpassat finns en särskild etikett med den informationen.
Skador utöver normalt slitage
Om ett hjälpmedel skadas utöver normalt slitage kan du som patient bli ersättningsskyldig. Mer information om detta kan du läsa här.
Service kvällar, nätter och helger
Nödsituation på grund av att ditt hjälpmedel har gått sönder utanför våra ordinarie öppettider? Vi har medicintekniska ingenjörer i beredskap utanför ordinarie öppettider. Telefonnumret är detsamma som under våra ordinarie öppettider.
Kontakt
Ring 08- 123 675 00 och välj menyval 4 för tekniska frågor.
Mätare av blodets koagulationsförmåga
Om du har problem med din mätare av blodets koagulationsförmåga, Coaguchek eller MircroINR, ska du alltid ta kontakt med din utbildande enhet (Danderyd eller Huddinge). De hjälper till att åtgärda felet alternativt byter ut mätaren.